مدیرعامل هلال احمر استان زنجان گفت: طرح سلامتگر توسط اعضای کانون‌های دانش آموزی در ۱۵۰ مدرسه استان در حال برگزاری است.

باشگاه خبرنگاران جوان  زنجان - موسوی گفت: با توجه به شیوع سویه جدید ویروس کرونا در کشور و استان زنجان، توجه به فرهنگ سازی گسترده در جامعه به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر این ویروس و لزوم رعایت موارد بهداشتی طرح سلامتگر مدرسه با مشارکت اعضای دانش آموزان هلال احمر در مدارس استان در حال برگزاری است.

او می گوید: سلامت گر مدرسه به منظور حمایت از سلامت انسان‌ها و با عنایت به چالش شکاف‌های رو به رشد در سلامتی و به زیستی با هدف کاهش ابتلای دانش آموزان به این بیماری درحال اجراست.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: هدف از اجرای این طرح مشارکت اعضای کانون‌های دانش آموزی هلال احمر در مسئولیت پذیری اجتماعی، توسعه و نهادینه کردن فرهنگ سلامت مدرسه و خانواده و همچنین کاهش شیوع ویروس کرونا است.

موسوی می گوید: در طرح سلامتگر مدرسه فعالیت‌هایی همچون توصیه به رعایت نکات بهداشتی، توصیه به شست و شوی دست‌ها و ضدعفونی کردن آن ها، تأکید بر استفاده از ماسک در محیط مدرسه و دیگر مکان‌های عمومی انجام می‌شود.

او گفت: جدی گرفتن علائم سرماخوردگی، تهیه بروشور‌های ابتکاری به منظور انتقال اطلاعات مرتبط با ویروس کرونا توسط دانش آموزان عضو کانون‌های دانش آموزی هلال احمر برای دیگر دانش آموزان مدارس استان زنجان از دیگر فعالیت و برنامه‌های طرح سلامتگر مدرسه به شمار می‌رود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان می گوید: اعضای کانون‌های دانش آموزی هلال احمر در این طرح علاوه بر انجام فعالیت‌های بیان شده اقدام به توزیع ماسک و الکل ضدعفونی کننده دست برای دانش آموزان نیز می‌کنند تا استفاده از این اقلام توسط دانش آموزان همچنان جدی گرفته شود.

به گفته موسوی  بهترین بروشور‌های تهیه شده توسط اعضای کانون‌های دانش آموزی در شبکه شاد بارگذاری خواهد شد.

او می گوید: طرح سلامت گر در ۱۵۰ کانون هلال احمر در  مدارس استان در بین دانش آموزان دختر و پسر پایه‌های تحصیلی هفتم، هشتم و نهم شهرستان‌های زنجان، ابهر، خدابنده، طارم، ماهنشان، خرم دره و ایجرود در حال اجرا است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.